son 30 günde en çok ne okundu?

25 Temmuz 2017 Salı

Dershane Olmadan Eğitim Sistemi Mümkün Mü?

Bazen söyleyenler vardır; "Ya dershane olmadan olur mu hiç", Hani nasıl desem, sanki dershanede eğitimin dışında sana ayrıca bir şeyler yaptırıyorlar. Yok işte, dershanenin sana asıl katkısı, insanın rekabetçi hislerinden dolayı, birbirlerini geçebilsinler, yarışı görebilsinler diye, 15 tane yarışçıyı bir sınıfa doldurup, sene sonuna kadar onlara yarışı nasıl kazanabileceklerini anlatmaya çalışmak.

Dershanenin asıl mantığı işte bu. Sen evde çalışınca eğer iraden kuvvetli değilse, kendini dershane denen bir şeye bağlıyorsun. Orada sana belli denemeler vs veriliyor. Herkes de bu yarışta elbette birbirini geçme peşinde olunca. Ortadaki rekabetten dolayı iyi puanlar ortaya çıkıyor.

Şimdi bu evde de yapılamaz mı? Yapılır elbette. Sen dershaneye gitsen de gitmesen de, zaten ne kadar çok kişiyle yarıştığını biliyorsun. Öyle değil mi? Sayı yaklaşık olarak belli. Burada senin iraden devreye giriyor. Eğer iraden varsa, dershaneye gitmezsin. Ama benim değinmek istediğim bir konu daha var şöyle bir soru sorayım mesela.

"Evet, iradem var. Evde de aynı şekilde sıkı bir çalışmayla, gayet istediğim yeri kazanabilirim. Fakat sayısalcıyım. Matematik denen dersi anlayamıyorum."

Bak işte böyle bir durum olabilir anlarım. Burada ilk demek istediğim şu olur. Özel dersler gerçekten çok pahalı. Zaten özel derse verecek paran varsa, evinde yüksek ihtimalle bilgisayar-internet ikilisi de vardır. Youtube'da gerçekten efsane eğitimler mevcut. Hani Matematik konusunda, özel derste hocadan alacağın birçok şeyi youtube'da daha ucuz miktara bulabilirsin. Gerçekten öğrenmek istersen, kendine bir saat belirlersin, tıpkı özel ders gibi.

Örneğin; ben hafta içi her gün saat 10'da kalkıp 2 saat Matematik konusu izleyeceğim. 

Diyerek kendinizi alıştırabilirsiniz. Özel derste de zaten, şahıs belli bir saatte geliyor, size bire bir öğretiyor. Youtube'da bu eğitimi şahıslar size ek ücret almadan sunuyor zaten. Hani benim burada demeye çalıştığım ciddi anlamda gayret gösterirseniz ne dershane ne de özel derse hiç gerek yok. Soru mu sormak istediniz, liseden muhtemelen tanıdığınız bir hoca da vardır. Videoda takıldığınız yer olursa, ki ben gerçekten Matematiği iyi olmayan biriyim. Videolarda o kadar iyi anlatılıyor ki, takılabilecek yerler de düşünülerek anlatılıyor genelde. O yüzden ben bile pek takılmadım. Ama olur da takılırsanız not alın ve bunu tanıdığınız bir hocaya danışın. Emin olun gerçek bir eğitimciyse aksine memnun kalır sizin bu çalışmanıza.

Ben şimdi sizi rahatlatmak için şunu da ekleyeceğim her seferinde genelde belirtirim de. Ben sayısalı ciddi anlamda yapamam bakın. Meslek Lisesi mezunuyum. Hani Matematik dersini ciddi anlamda iyi anlayamazdım. Çünkü temel konusunda pek iyi değildim. İlkokulda zaten iyi olsa pek Meslek Lisesi'ne gitmezdim. Ama şunu da söyleyeyim amacım mezun olduğum okulu ezmek değil. Eğitimci gerçekten öğrenme amacındaysa, öğretir. Siz de öğrenmek isterseniz. Ben gerçekten okulumun verdiği "meslek" eğitiminden gayet memnundum.

Sonuç olarak toparlamak gerekirse, sizin iradeniz ve çalışmanızla olacak bir şey. Eğer derseniz ben kendim tek başıma yapamıyorum. O zaman dershaneye gidin elbette. Ama gerçekten hayallerinizi gerçekleştirmek istiyorsanız, yaparsınız ya. İnanın bana. O kadar zor değil. Bakın bazı insanlar şunu yapar. Bunu da iradesizlik olarak düşünebiliriz. Ben çok telefonla meşgul oluyorum, o yüzden tuşlu telefona geçeceğim. Öyle yaparsan zaten her türlü girmezsin merak etme. Tuşlu telefonla yapılabilecek olanaklar belli. Önemli olan tuşlu telefon kullanmadan aynı telefonla kendini denemek. İradeni ancak böyle deneyebilirsin. Telefon değiştirilebilir, demem o bu sizi iradeli yapmaz. Sosyal hesaplarınızı da belli süre dondurmanız aynı şekilde sizi iradeli göstermez. Bu aksine, ben kendim iradeli değilim, sınav süreci içinde devamlı girerim en azından dondurayım, meşgul etmesin beni. Emin ol zaten sosyal medya genel olarak meşgul eden bir araç. Bir şeyler öğretmesi dışında. Sınav olsun olmasın, seni meşgul ediyor çoğu açıdan. Eğer ciddi anlamda iraden varsa, dondurma, hesabını tamamen kapat. O zaman iradeli diyebilirim sana.

İradeli olana dershane de özel ders de gerekli değildir. Yeter ki hedeflerinizden emin olun, yolunuzdan şaşmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder