son 30 günde en çok ne okundu?

23 Temmuz 2017 Pazar

Kod Yazmak İsteyenlere: Kozmos Yazılım & Teknoloji Lisesi

Açıkçası yeni yazılımcıların oluşmasına destek sağlayacağından çok mutlu oldum. Kozmos Yazılım&Teknoloji Lisesi gerçekten, ciddi anlamda öğretirken eğlendirmeyi, eğlendirirken de öğretmeyi hedeflediğini düşünüyorum.

Bu sene sanırım ilk defa tercihlerde bulunuyormuş. Ben Meslek Lisesi çıkışlıyım, Bilgisayar Bölümünden mezunum. Meslek Lisesini hep yererler, sosyal medyada alay konusu olur. Kültür dersleri de, mesleki dersler de genel olarak hoca-öğrenci ilişkisi ile gerçekleşen bir iştir. Hocalarda genel anlamda bir problem yok. Gerçekten çok iyi, kaliteli hocalarla tanıştım. Kısaca Meslek Lisesi tanıtımına bir el atacak olursam, en azından kendi okuduğum lise için...

Felsefe derslerinden çok memnumdum, çünkü öğretmenim çok kaliteliydi Aynı zamanda Coğrafya da aynı şekilde. Sayısal dersler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Dil ve Anlatım-Türk Dili ve Edebiyatı gibi dersler de gayet iyiydi. 

Şimdi asıl konuya geleyim. Bilgisayar bölümüne ilişkin, yani mesleki derslere. Öğretmenim ciddi anlamda işini çok kaliteli yapan biriydi. Hani nasıl desem herkese de böyle öğretmen düşmezdi, onu söyleyeyim. O yönden çok şanslıydım. Neden bunu söylüyorum. Programlamayı, yazılımla ilgilenmeye teşvik etmek gerçekten zor bir iştir. Hele ki normal bir lisede. Sonuçta benim okuduğum lisenin amacı programlama açısından temel bilgileri veriyor o kadar. Gerisi sana kalmış. Bakın işin eğlencesinden falan mahrum kalıyorsunuz.

Ama benim o yıllarda hedefim hep şuydu: Yıllardır bilgisayar oyunları ile zamanımı geçirdim, 100 kişinin yaptığı oyunu oynayan 1 milyon kişiden biri olmak varken, neden 1 milyon kişinin oynadığı oyunun, yapım ekibinde yer almıyorum?

Bence asıl olan, önemli olan konu, burada bu soruyu keşfedebilmek, kendine sorabilmek. Programlama ile ilgilenenler kendilerine ciddi anlamda bu soruyu sorsunlar. Günaşırı bu soruyu sorun kendinize. Emin olun ben zamanımı ilkokuldan-liseye kadar malum 7-8 sene oyunlarla geçiren biriydim, sırf bilgisayar oyunu. Bilgisayar oyunu kötü demiyorum, keyifli elbette. Ama programlamayı keşfettikçe, işin asıl zevk noktasında olduğumu fark ettim. Bence bir oyunu tasarlamak, işin en eğlenceli, en zevkli kısmıydı. Ben bunu keşfetmiştm. Bana inanırsanız, gerçekten de öyle. Hem işinizde iyi olacaksanız, hem de ciddi anlamda zevk alırsanız, çok fena paralar kazanırsınız. Ama öncelik şunu söyleyeyim, gerçekten bu iş parayla yapılacak iş değil bana kalırsa. Hani şunu demiyorum, parası gerçekten çok iyi, dilerseniz araştırın ben o konuya girmiyorum. Dediğim şey şu; ne kadar para kazanırsanız kazanın hani milyoner bile olsanız işinizden zevk almanız gerek, zevk almazsanız mutlu olmanız kolay değil, mutlu olmazsanız da zaten o işte güzel eserler çıkarmayı bana kalırsa unutun.

Giriş kısmını uzun tuttum. Şimdi gelişmeyle ilgilenelim biraz. Bakın ben bu şartlarda, kendimi geliştirip, lisede olduğum zaman boyunca yazılımla ilgilendim. C# dili ile. Ciddi anlamda uygulamalar yaptım. Ama ben o düşüncemle kozmos lisesinde olsaydım, ki o zaman öyle bir imkanım yoktu. Emin olun şuan belki çok farklı bir konumda, hatta üniversite açısından büyük bir ihtimalle "Bilgisayar Mühendisliği" bölümünde okuyor olurdum. Çünkü gerçekten o yıllarda hedefliyordum bunu. Sonrasında kültür derslerimin eksikliğinden gidemedim. Bilgisayar hocam bile önermişti bana bunu. Bilgisayar Mühendisliğine gitmemi çokça önerdi. Fakat Matematik dersimin eksikliğinden gideremedim. Bakın İlkokulda gerçekten eğitiminize önem verin ve bu eğlence dolu "Kozmos Yazılım & Teknoloji Lisesi" için elinizden geleni yapın. Zaten başvurular kısa sürede tükeniyormuş ona göre. Ciddi anlamda yoğun ilgi var. Ki bundan çok mutluyum. Ben o liseden gerçekten harika işler yapacak insanlar çıkacağından eminim. Ki aslında lise gibi olacağını da düşünmüyorum. Bakın, lise ne ilkokul gibi, ne de üniversite. İkisinin ortasında. Arafta kalmak denir ya, o kıvamda. Ne çok iyi durumda, ne çok kötü durumdasınız. Ama bana kalırsa bu lise size ciddi anlamda üniversite ortamı sunacak.  Size birkaç resimler sunayım.





Devamına şuradan da ulaşabilirsiniz.

Ciddi anlamda etkilendim, çünkü gerçekten efsane oluşturmuşlar.

Bakın ben size burada Kozmos Lisesini çok fazla överek de anlatabilirdim. Ama bu basite kaçacaktı. Ben size kendi hayatımdan örnek verdim ve bir kısım da size Kozmos'tan bahsettim. Bu işin küçük bir kısmı. Ciddi anlamda zaten ilginiz varsa,

http://kozmoslisesi.com/


adresinden araştırabilirsiniz. Oradan diğer sosyal medya sayfalarına da ulaşabiliyorsunuz zaten. 

NOT: Yaşıma ve durumuma bakmadan, Kozmos Lisesine 19 yaşında giriliyor mu diye de sordum. Maalesef geç kalmışım, hayır ya siz geç kaldınız efendim. Çok bekledim zamanında...

 Neyse bu işin şakası tabi ama, sorduğum kısım gerçek. Ne olursa olsun böyle bir oluşum için size teşekkür ediyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder