son 30 günde en çok ne okundu?

25 Temmuz 2017 Salı

Ders Çalışmak İstiyorum ama OLMUYOR, LANET OLSUN diyenlere!

İşin eğlencesini bulursanız zor olmayacak, aksine daha iyi yapacaksınız. Ben size şimdi adım adım anlatacağım bu işi. Merak etmeyin arkadaşlar, çözeceğiz, çok problemli, zorlu bir şey değil bu. Sizi çok iyi anlıyorum. Sıkılgan bir yapıda iseniz bu çok daha doğal oluyor.

Her zaman önemli olan çok çalışmak değil de, yerinde ve gerçekten kaliteli çalışmaktır. Günde yüzlerce soru çözmek için çabalamanıza gerek yok. Kendimden örnek vereceğim yine. KPSS'ye çalışırken, ortaöğretim düzeyi bu arada. Çalıştığım sırada benim Türkçe dersim iyi diye, kendime yanılmıyorsam 24'lü Türkçe denemesi almıştım. Ama o denemede yalnızca Türkçe'deki sözel mantık kısmını çözmüştüm. Sırf o kısmı iyi yapabileyim diye. Hepsini bitirmedim sanıyorum. Sözel mantık dışında çoğu soruyu da çözmemiştim zaten. Sınavda yanılmıyorsam 30 soruda 26-27 doğru çıkarmıştım Türkçe'de. Bakın çok çabalamadan yaptım bunu. Aynı zamanda şunu da belirtiyorum. YGS'ye de girdim malum. O sırada çalıştığımda KPSS soruları daha zor geliyordu. Daha da zorlanıyordum. Buna rağmen KPSS'de 30 soruda gayet iyi bir net çıkarmıştım.

Demem o ki ilk olarak kaliteli çalışmaya özen göstereceksiniz. Hani devamlı sıkılıyorsanız işin eğlenceli yanlarını bulmaya çalışın. Eğlenceli yan evet. Ders çalışırken nasıl eğlenceli yan bulabilirim ki, demeyin. Bulursunuz. İnanın bana.

Bunu bir yarış gibi görün. Örnek veriyorum, Türkçe soru bankası alın kendinize. Hani bazı oyunlarda günlük görevler olur ya. Şu kadar saat şu işle uğraşacaksın, şu kadar görev yapacaksın gibisinden. Aynını çalışmaya uygulayın, işinizi oyun gibi görün biraz ya. Eğlenceli yanlarını ortaya çıkarın.

Alın elinize bir kalem kağıt. Günlük görevlerinizi yazın, bakın program değil, görev. Oyunda da sonuçta buna görev deniyor öyle değil mi. Pazartesi gününün görevi, saat 10'da kalkılacak ve 50 tane Türkçe'den Anlam Bilgisi sorusu çözülecek. Hedef 30 net ve üstü. Eğer hedefe ulaşamazsan, bir sonraki gün aynı hedef. Yok eğer ulaşırsın bir sonraki gün net sayısını 32'ye çıkar. Bunu birçok dersteki konu testleri için de uygulayabilirsiniz. İşin zevkini aldıktan sonra daha da konsantre olacaksınız. Bundan emin olun. Hedefler de size bir yere kadar eşlik eder. O an keyif alamazsanız, bu işi başarmanız zorlaşır. Ama hem hedefinizde kararlı, hem de işin zevkini alabiliyorsanız işte o zaman başarabilirsiniz.

Şimdi başka bir probleme geçelim; Ders çalışıyorsunuz fakat netleriniz yükselmiyor. Neden olabilir şimdi biraz buna değinelim. Bunun nedenlerinden biri soruya hakim olmamanız, soruyu gerçekten anlayamazsanız, cevap kısmına geçtiğinizde kafanızda binbir türlü soru yaşanır. Zaten soru kısmı olmazsa kafanızda, cevap kısmı tamamen sıkıntı yaratır. O yüzden öncelikle sorunun detayına inip onu anlamanız gerek. Soruları zaten anladıkça devamlı size aynı türde gelecek ve bu sebeple bu tür soruları okurken daha da hızlı olacaksınız. Ama siz yalnızca soru bankasından soru çözüp kendinizi geliştirmezseniz o zaman pek faydası olmaz. Yanlışınızın olduğu yere gidip, onu doğru yapmaya çalışacaksınız. Nerede yanlışınız var, hatayı nerede yaptınız bunu tespit edip gerekirse not alın. Onu giderin. Diyelim ki bir soruyu yapıyorsunuz. Hani gerçekten okuyup anlayınca yapıyorsunuz ama bu çok zamanınızı alıyor. Malum mantıklı olarak düşününce YGS baz alınsın. Her soruya bir dakika düşüyor. Ama siz Türkçe'deki her bir paragraf sorusuna beş dakika ayırıyorsunuz. İşte bu size sınavda çok zaman kaybına neden olur. O yüzden denemelerde ya da soru bankasında çözdüğünüz soruyu daha da hızlı çözmeye gayret edin. Mesela 10 soru mu var soru bankasında kendinize zaman ayırın. 10 soruyu tam 10 dakikada çözeceğim. Sonraki gün 9 dakikaya indireceğim. Sonraki gün 8. Böyle bu şekilde kendinizi ilerletebilirsiniz. Emin olun faydasını da sınavda görürsünüz. Süre bakımından efsane yarar sağlayacaktır.

Kitap okumaya özen gösterin, şiir okumanızı öneririm özellikle. Niye şiir derseniz, şiirlerde genelde kapalı bir anlatıma başvurulur. Hani siz şiirdeki cümleleri eğer anlarsanız, paragraf sorularında çok daha rahat olursunuz. Diğer yarışçılara göre 1-0 hatta 3-0 önde başlarsınız. Zaten Türkçe'de en önemli ayrıntı okuduğunu anlayabilmektir. Anladıktan sonra sorunun cevabını ortaya çıkarırsınız. Paragraf sorularında böyle tabi. Dil Bilgisi soruları için aynı şeyi söyleyemem. Okuduğunu anlamak+bilgi gerekiyor o tür sorularda da. O yüzden özellikle eksikleriniz varsa konu bakımından onları giderin.

Halen ders çalışmakta sıkıntılarım var derseniz alttaki yorum bölümünden bir şeyler karalayın, biraz sorunun çözümüne odaklanalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder