son 30 günde en çok ne okundu?

25 Temmuz 2017 Salı

Tarantino Neden Cinayet İşler Gibi Senaryolar Oluşturuyor?


Tarantino, kısacası ödül canavarı, ayak fetişisti mükemmel bir yönetmen, senarist. Bu adam filmlerinde cinayeti, bir cinayeti işleyen adamın psikolojik yapısını, cinayetin kurgusunu efsane işleyen biri. Bir adam cinayet işlese ve cinayetin hikayesini yazsa bu kadar çarpıcı bir şekilde olayları dökemez belki. Emin olun bakın, dökemez bile yani.

Nasıl desem adam o anın içinde gibi, sanki adamı öldüren bizzat kendisi gibi yapıyor bu işi. Bu adamın yönettiği filmler, hatta bazılarında kendisi de bulunuyor. Örneğin Rezervuar Köpekleri.

Bu şahıs düşüncelerini söylemekten çekinmeyen biri, filmlerinde mesela fetişizmle ilgili olan, ayak fetişizmiyle olan dürtülerini devamlı bir şekilde yerleştiriyor. Örneklendirmek gerekirse, ucuz roman. Sonrasında soysuzlar çetesi. Muhtemelen diğer filmlerinde de görmek mümkündür de.
Ben yalnızca dört filmini izledim. Dördünü de öneririm: Rezervuar Köpekleri, Ucuz Roman, Soysuzlar Çetesi, Nefret Sekizlisi.

Bakın bu adamın oyuncu ekibini toplaması, bizden biriyle karşılaştırırsak Cem Yılmaz gibi düşünebiliriz. Genelde aynı kişiler. Aslında bu da gayet güzel. Çünkü oyuncuları tanıyor ve hangi rolde hangi kişinin yer alabileceğinden bu sebeple emin oluyor. Bu da bize harika bir iş ortaya koymasını sağlıyor aslında harika işler ortaya koymasından biri bu.

İkincisi de bu adamın filmlerinde aşırı doğallık hakim, bir cinayet işlendiğinde, bir soygun yapıldığında karakterlerin o anki ruh halini, psikolojilerini harika yansıtıyor. Filmleri genelde sessizdir böyle, hani özellikle diyaloglarda, oyuncuların ses dalgalarının içine girmenize olanak tanır. Filmlerde sesler çok önemlidir, ne kadar içinizde hissedebilirsiniz o derece filme yakınlık sağlarsınız.

Quentin Tarantino yine bu işi harika yansıtıyor. Üçüncü olarak kamera açılarını düşünebiliriz. Kameradan oyuncunun görünümünü, sahneyi nasıl yansıtacağını da gayet iyi biliyor. Eğer bir oyuncuya odaklandıysa, o oyuncunun her türlü hareketini yavaşça kameranın önünde sergilettiriyor. Bazen hızlı bir hareketle sizi şaşırtabiliyor da böyle güzel sahneler de yaşanıyor. Mesela bu pek spoiler olmaz. Soysuzlar Çetesinde, bir karakterin piposunu yaktığını sahne benim için efsanedir. Sanki orada film içinde bir pipo nasıl içilir? pipo nasıl yakılır gibi absürt sorulara bile cevap tanıyor. Yahu adamın pipoyu nasıl içtiğinden bize ne, diye söylenmeyin. Bu tür ayrıntılar siz farkında olmazsınız belki ama filmin sizi içine çekmesine olanak tanıyor işte. 

Bakın son olarak ben bu adamı sadece filmleriyle tanıyorum ama. Bu adam nasıl desem farklı biri ya. Filmlerinde gerçekten zevk odağı olan ayak fetişizmini gözler önüne seriyor. Bu adam kandan hoşlandığını söyleyen biri. Boş zamanlarında önüne gelen rastgele birini öldürebilecek kapasitede olduğunu bile düşünüyorum. Belki de filmlerde gösterdiği sahnelerin çoğunu gerçek hayatta yaşamıştır hatta belki odak noktasında bile olabilir. Bunu bilemeyiz. Bunu nereden çıkardım. Adamın filmlerini izlerseniz, belki siz de çıkarabilirsiniz. Düşük bir ihtimal belki ama. Ben bu adamdan bunu beklerim gerçekten. Bir gün haberlerde, Quentin Tarantino aslında seri cinayet işleyen bir psikopatmış derlerse inanırım ben. Hatta ilk ben bile inanabilirim direk.

Öyle ya da böyle, Quentin Tarantino sen efsane birisin. Son filminde bu sefer ilk defa yanılmıyorsam tarihte yaşanmış bir cinayet silsilesini anlatıyor. Merakla bekliyorum Tarantino...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder