son 30 günde en çok ne okundu?

29 Temmuz 2022 Cuma

aleni mektup: Ali Lidar lütfen şiir yaz

 


ben bir bağımlıyım, Ali Lidar şiirleri bağımlısı. -28.07.2022, 20:46-

bu yazının ilk olarak başlığını ekledim bıraktım, sanırım 26.07.2022 günü olabilir, ya da öyle bir şey. ardından dün akşam saatleri yukarıdaki cümleyi ekledim, zaten saat ve tarih de yazdım hemen unutmamak adına. yukarıdaki yazdığım cümlenin bir türevini, henüz bir yayınevi aracılığı ile yayımlatmadığım 2.şiir kitabımdaki bir dizeye de eklemiştim. neyse, bundan hiç bahsetmeyeceğim şimdi, zira konu Ali Lidar ve ona dair muazzam şiirler.

şimdi Ali Lidar'ı tanımayan insanlar için özetle belirtmek isterim, benim tanıdığım kadarıyla kısaca belirtmek gerekirse, kendisi Eskişehir'de yaşamakta, en son Felsefe Öğretmenliği yapmakta idi. bunun yanında bir de Eskişehir'de küçük prens müzesi açtı. kitap sayısını hiç bilmiyorum lakin yalnızca bildiğim küçük prens kitabının dünyadaki birçok dile çevrilmiş halini bahsettiğim müzede barındırmakta. bu adam gerçekten harika biri. edebiyat ile ilgilenip umarım halen bu harika insanı tanımayan yoktur. ki elbette vardır da, lütfen tanıyın ya.

benim bildiğim kadarıyla kendisinin 4 şiir kitabı ve şiir kitabının haricinde de farklı edebi türlerde kitapları bulunmakta. net bir sayı vermek gerekirse kitapyurdu isimli sitede şuan itibariyle 12 kitabı bulunmakta.

ben bunlardan sadece şiir kitapları ve bir de "büyük kederler küçük öyküler" isimli öykü kitabını okudum. şiir kitabı olarak yanlış hatırlamıyorsam ilk olarak alengirli şiirler isimli kitabını almıştım, kendisinin  muazzam şiirleri ile ilk tanışıklığım o kitabı ile başlamakta. beni birçok etkileyen şiiri var, hatta birçoğunu gerek podcast programımda gerek de youtube kanalımda seslendirdim. ancak en çok etkileyen derseniz, şuan buraya ekleyemeyeceğim tarzda uzun olan "olmamış kahraman emeklisi" isimli henüz son şiir kitabı olan "İsmail'in Kendi Kendine Delirmişliğine Dair Hikayat" isimli şiiri. harika şiir, mükemmel şiir. anlamlar havuzunda dağılmakta olan bir şiir. böyle normal övüp geçtiğime bakmayın lütfen, o şiire dair de bir yorumlama yazısı mutlaka yazmak istiyorum ama kesinlikle bunu daha sakin bir ruh ve kafa içerisinde yazmak istiyorum. zira eksik kalsın istemiyorum.

benim aslında bu yazımı yazmaktaki amacım da, bu gibi şiirlerin devam etmesi. buna ne derseniz deyin, belki de bir fetiştir. belki de Ali Lidar şiirlerine fetişim var bilmiyorum ancak abartı derecesinde bir sevgim var gibi gelebilir. ancak gerçekten bu benim normal bir tepkim, bana gayet normal geliyor. çünkü kendi şiirleri çokça bunu hak eden şiirler. 

kendimi düşünmek değil mesele ama, ben kendisinin şiirlerini okudukça hayatın karmaşıklığı içerisinde sanki böyle bir mola alıyorum gibi, sanki zamanı durduruyorum o sıra, oraya odaklanıyorum.  ben bu hayatta yaşamak sözcüğünün eyleme geçiş halini pek sevmeyen biriyim ancak, onun şiirlerini okuyunca işte bunu pek hatırlamıyorum, sanki unutuyorum o an. bu her şiirde olmuyor elbette, şiirden şiire, şairden şaire de değişmekte. ancak Ali Lidar'a dair şiirlerde daha çok görünmekte. 

ülke halkından ricam, lütfen Ali Lidar'a, lütfen bir şaire zamanında değer verin. şair yıpranmadan ve bırakmadan edebiyatı. şair bir kere bu değeri kendi gözleriyle görsün yahu. çok değil zaten okursanız hak verecekseniz inanıyorum. okusanız eliniz, kalbiniz, ruhunuz değer verecek istemsizce, ben edebiyat ile ilgili, edebiyat aşığı bir insanın Ali Lidar şiirlerini beğenmeyeceğini çok düşünmüyorum. tamam elbette tarz meselesi ama, tarzına uyumlu değilse bile beğenmek ayrı bir durum bence. zira şiirlerinin ayrı bir özgünlüğü, ayrı bir kalitesi bulunmakta. hadi beğenmedin diyelim ama,  yine de kötülemezsin yani bu muazzam şiirleri.

Ali Lidar'dan da ricam ise, edebiyat dünyasına farklı edebi türdeki yazılarınızla bir şekilde devam etmektesiniz, sizden ricam lütfen özellikle şiire olan bu güzel eylemlerinizi bırakmayın. şiiri klavye ile mi kalem ile mi yazıyorsunuz bilmiyorum lakin her ne ile yazıyorsanız şiir o yazdığınız şeye çokça yakışıyor. lütfen bu anlam dolu şiirlerinizi bırakmayın, edebiyat dünyasına şiirlerinizi yağdırmayı devam edin rica ediyorum. 

"bir yağmur yağsa da, üzerime Ali Lidar şiirlerinden düşse.

Ali Lidar şiir yaza da,

bu yaşamak eyleminin bana gelen ağırlığına karşı

Alzheimer olsam."

  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder