son 30 günde en çok ne okundu?

28 Ağustos 2019 Çarşamba

neden EDEBİYAT DERGİLERİ okumalıyız peki?





* edebiyat dergileri bize gündemi sağlıyor. 

Gündemin gerek sosyal gerek de siyasi düşüncelerini görebilmek, farkedebilmek için, bize en büyük dayanaklardan biri edebiyat dergileridir. Bunu da bize mükemmel bir sanatla aktarır. Gerek içerisindeki öykülerde, gerek içerisindeki anılarda, gerek şiirlerinde. bir şekilde bunu bize aktarıyor. gündemi gazeteden, yancı TV haberlerinden veya internette son dakika haberlerinden fark etmektense, dergilerle görmeyi daha çok tercih ediyorum.

* kokuları harika.

benim için en büyük etkenlerden biri bu herhalde. gerçekten o koku beni etkiliyor. evet bir kitabı aldığım sırada, sayfalarını ilk açtığımda hemen kokusuna bakıyorum böyle insanlara farkettirmeksizin. hatta bende şöyle bir düşünce var ki, bir kitabın gerçekten kokusuna bakıyorsam, o kitabı gerçekten almak istiyorum demektir. kokusuna bakmadan özellikle kitabın her bir yanına bakarım. alt üst, bir yırtığı var mı diye.

kokusunu aldığım kitabı da genel olarak çok büyük bir aksilik olmaz ise satın alırım. çünkü kokusunu aldıktan sonra eğer o kitabı almazsam, ona ihanet etmiş gibi hissediyorum.

* yeni yetenekleri görebiliyoruz.

her yazı yazan insanın kitabı yok elbette. bu yazmayan insanların kalitesinin düşük veya yüksek olduğunu da göstermiyor tabii. aksine ben birçok kitabı olmayan şahısların yazılarına denk geliyorum dergilerde. ve denk geldikçe farkediyorum ki, bu harika edebiyat dergilerinde gerçekten mükemmel değerler saklı. dergileri eğer almasaydım, bu harika ve gerçekten beni bu dünyadan yadsıyan eserleri göremeyecektim.

bu yüzden de özellikle edebiyat dergiler okumanızı tavsiye ediyorum.

* beğendiğiniz yazarların farklı yazılarını da görebiliyorsunuz.

gerek beğendiğiniz yazarların gerekse de beğendiğiniz şairlerin güncel yazılarını da bu dergiler vasıtası ile okuyabiliyor, onların o yeni tatlarını alabiliyorsunuz.

* zaman zaman verilen güzel hediyeler.

bu güzel dergilerin içindeki hazine niteliğindeki eserler bir yana, bir de ek olarak mükemmel hediyeler veriliyor. bazı zamanlar bardak altlıkları, bazı zaman çıkartmalar. bazen posterler. hepsi de genel olarak gerek sinema dünyasından unutulmaz karakterler ya da unutulmaz yazarlara ait.


ÖNERDİĞİM DERGİLERE GELİRSEK:
-belli bir sıralama yapmak istemiyorum, çünkü genel olarak edebiyat dergilerimizin çoğu birbirinden hoş ve kaliteli. bunları a'dan z'ye sıralayacağım şuan fakat yalnızca bir artı özelliği olan dergiye ayırca değineceğim:
          kafkaokur, masa, kafa, ot. 
ot dergisini özellikle şu yönden beğeniyorum dergi haricinde, aynı zamanda bu dergi, ot cilt adı altında bir sayı dizi de çıkarıyor. ot cilt sayısı ile, kendi dergisine ait birkaç sayıyı bir arada topluyor. örneğin ben geçtiğimiz günler ot cilt 19. sayısını aldım. bunda da yanlış hatırlamıyorsam 3 veya 4  dergi sayısı bir aradaydı. fiyatı da gayet makul. yani normal şartlarda 3 dergiyi daha çok fazla fiyata alabilecekken, ot cilt sayısında birkaç dergiyi çok daha ucuz miktara almış oluyorsunuz. 

edebiyat dergileri ile, mutlu zamanlar geçirmeniz dileğim ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder