son 30 günde en çok ne okundu?

30 Ağustos 2019 Cuma

GRUP YORUM'u neden dinlememiz gerekiyor? // GRUP KIZILIRMAK neden bilinmeli?


sağ üst köşede, önceleri yalnızca bize kaliteyi sunan fakat uzun bir süredir maalesef kaliteli/kalitesiz bakmaksızın birçok şeyleri önümüze koyan bir kanalın amblemini görüyoruz.

 fotoğrafta eminim ki çoğunuzun tanıdığı, zamanında GRUP YORUM'da bulunan, ardından GRUP KIZILIRMAK solisti olan muazzam sese ve güzelliğe sahip İLKER AKKAYA.

kaliteyi daima desteklerim, zaten bu blog sayfamın amacı da kaliteyi gözler önüne serebilmek, bazı arka kalan, tüm topluluğa nüfuz edememiş önemli değerleri birkaç kez olsun hatırlamak. ben müzik dinleyince de şahsen kaliteli müzik dinlemeyi çabalayan biriyim. ülkemizde gerçekten mükemmel bir kaliteye sahip olan GRUP YORUM. Bu yazımın konusu. ben burada GRUP YORUM'un yaptığı sanatı hem paylaşamaya hem de övmeye geldim.




* mesela BÜYÜ şarkısı. gerçekten çok muazzam parçalardan, sözleri çok anlamlı. güzellik katıyor. bu grup ciddi anlamda şarkılarda sözden ziyade müziğe de fazlasıyla önem veriyor. bazı parçaları müziği için bile sırf dinleyebilirim. ya da bazılarını sırf sözleri için, çünkü, BAZI POP ŞARKILARINDA olduğu gibi, belli bir saçmalık sunmuyor.



*SEVDA TÜRKÜSÜ. ismi kadar hoş bir parça.



*bu zamanında vikipedi sayasında edindiğim bilgilere göre, 17. yüzyılda yaşamış olan sözleri GEVHERİ'ye ait bir ŞİİRDEN, şarkıya uyarlanmıştır. sözleri GEVHERİ'ye aittir. GEVHERİ. 17.yüzyıl. GEVHERİ. başka bir şey değil. 17.yüzyılda insanlar demek ki şiirlerde birbirini dağlara çağırabiliyormuş. buna 21. yüzyılda artık şaşırmamak, normal görmek, başka herhangi bir şey ile bağdaştırmamak gerek.

hatta şiiri de şurada paylaşmalıyım.

BAŞINA BİR HAL GELİRSE

Başına bir hal gelirse
Dağlara gel dağlara gel
Seni saklar vermez ele
Dağlara gel dağlara gel

Bu canım aşka düşeli
Aşk odu ile pişeli
Yeşil dağlar benefşeli
Dağlara gel dağlara gel

Rakibe miktarın bildir
Yanına civanlar uydur
Zamane dostundan yeğdir
Dağlara gel dağlara gel

Gevheri düşmüş dillere
Diyar-ı gurbet illere
Billahi vermem ellere
Dağlara gel dağlara gel"

*GEVHERİ*

GRUP KIZILIRMAK neden bilinmeli kısmına geçebilirim. herhalde en önemli nedenlerinden biri, bir defa solisti GRUP YORUMDAN çıkma. İLKER AKKAYA. ben henüz maalesef dün keşfettim. SPOTIFY sağ olsun. şarkılar rastgele ilerlerken denk geldim. böyle muazzam bir denk geliş. denk geldiğim parça da şu:


*ayrıca bilirsiniz ki bu parçayı GRUP YORUM da söylemiştir. çok da hoş söylemişlerdir onlar da, ama sanki ben GRUP KIZILIRMAK tarafından olan versiyonunu çok daha beğendim.

GRUP KIZILIRMAK konusunda da diğer parçalar için araştırmayı size bırakıyorum. keşfederek eminim ki güzel parçalara ulaşacaksınız. ben buldum. fakat yazıyı burada bitirmek istiyorum. ikinci soruma cevap vermekti yalnızca amacım. GRUP KIZILIRMAK neden bilinmeli, çünkü muazzam sanat yapıyorlar.

güzel şarkılarda buluşalım, şarkıların başka yerlere çekilmediği, güzel yerlerde...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder